تکنولوژی

باتری کربن بیس با سرعت بالای شارژ و راندمان بالاتر از لیتیوم

باتری کربن

باتری کربن بیس نسل بعد نمونه های لیتیومی می باشد که بطور باور نکردنی قابلیت شارژ سریع تا 20 برابر بیشتر از باتری لیتیوم را دارد و توسط یکی از کمپانی های ژاپنی بنام “Japan Power Plus” معرفی شده است.

در سال های اخیر و با نیاز بیشتر بشر به تکنولوژی خصوصا گوشی های تلفن همراه هوشمند و سایر گجت های پوشیدنی مجهز به باتری شارژی وابستگی عموم به این وسایل و نیاز به نگهداری انرژی الکتریکی در باتری های این وسایل بیشتر از گذشته احساس می شود.

 

برتری های باتری کربن بیس نسبت به باتری لیتیوم

این نوع باتری دارای قابلیت و برتری های بسیاری نسبت به باتری لیتیومی معمول می باشد که در بسیاری از وسایل از جمله تلفن همراه، لپ تاپ و ساعت های هوشمند بطور گسترده استفاده می گردند.

از جمله مزایای باتری کربن بیس راندمان بالا و قابلیت نگهداری انرژی الکتریکی برای مدت زمان بیشتر، امنیت بیشتر و احتمال کمتر انفجار، سرعت بالای شارژ تا 20 برابر و حجم کمتر در برابر ظرفیت بالا  اشاره نمود که در کنار این برتری ها گزینه “دوست دار محیط زیست” بودن نیز در کاربرد باتری های کربن بسیار مهم می باشد.

پیش بینی می شود با پیدایش نسل جدید باتری با راندمانی بالا تر از نمونه های لیتیوم انقلاب بزرگی در خودرو نیز بوجود آید و محدودیت های پیمایش وسایل نقیله الکترونیکی و مدت زمان شارژ انها از بین برود که تاثیر بسیاری بر فراگیر شدن آن خواهد گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید