دسته‌بندی نشده

درباره اسکوتر برقی هوشمند Smart Balance Wheel

بزرگ-ترین-اسکوتر-برقی

اسکوتر برقی هوشمند چیست؟

تمامی نام هایی از قبیل اسکوتر برقی، اسمارت اسکوتر، اسکوتر هوشمند، سلف بالانس ویل، اسمارت برد، اسکوتر برقی، هاور برد و…. از جمله واژگانی هستند که برای نسل جدید وسایل خودران که بهه منظور جابجایی آسان و تفریح ابداع شده اند مورد استفاده قرار میگیرند.

بصورت کلی ساختار تمامی این گونه وسایل شبیه به یکدیگر و بر اساس یک واحد پردازنده اطلاعات و  همچنین سنسور های (حس گر) دقیق طراحی شده و عمل می نماید، اسکوتر های هوشمند دارای یک و یا چند موتور الکتریکی (غالبا براشلس) هستند که انرژی الکتریکی خود را از باتریی لیتیومی موجود در فضای داخلی خودران دریافت می نماید.

انواع اسکوتر برقی / اسکوتر هوشمند

اسکوترها بر اساس سایز و یا شکل ظاهری همچنین کارایی به چند دسته تقسیم می شوند:

A-اسکوترهای برقی 6.5 اینچی: سایز 6.5 اینچ معادل 17 سانتی متر میباشد و مربوط به قطر چرخ (موتور) اسکوتر است.

B-اسکوتر های هوشمند / برقی 8 اینچ: سایز چرخ این اسکوتر ها معادل 20 سانتی متر میباشد. (جهت مشاهده مدل های هشت اینچ کلیک نمائید.)

C- اسکوتر های برقی 10 اینچ: اسکوتر های هوشمند / برقی ده اینچ اغلب دارای لاستیک بادی بوده و از نظر ابعاد کمی بزرگ تر هستند، سایز چرخ (قطر) این اسکوتر ها بطور میانگین 25 سانتیی متر است

D- اسکوتر های دسته دار / فرمان دار و یا اصطلاحا سگ وی: در میان خودران های هوشمند جدید سبک متفاوتی با عنوان سگوی (سگ وی) نیز عرضه می شود که دارای طرفداران خاص خودد است که از بابت شرایط و خصوصیات دارای ویژگی هاییی است که از جمله آن میتوان به وجود دسته (فرمان) اشاره نمود مه بسته به علاقه، شرایط فیزیکی راکب وسیله و محیط مورد استفاده می تواند انتخاب مناسبی باشد، دسته در این سبک اسکوتر ها تنها یک تکیه گاه نبوده و برای عمل دور زدن و تغییر دور و چرخش چرخ ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. میانگین سایز و ابعاد مدل های سگوی از میانگین نمونه های فاقد فرمان بزرگ تر می باشند. 

E- اسکیت اسکوتر، اسکیت هاور برد: دسته دیگری از خودران های تعادلی هوشمند، اسکوتر برقی های هوشمند دارای یک چرخ در وسط هستند که شکل ظاهری و محل قرار گیری پاها شبیهه اسکیت برد های معمول می باشند با این تفاوت که بیشتر دارای یک چرخ (موتور) در وسط هستند. هیجان در زمان حرکت، مانور و رسیدن به سرعت های بالا از ویژگی های این دست اسکوتر ها می باشد.

F- مونو ویل، سولو ویل و یونی سایکل: این سبک اسکوتر ها نیز دارای یک چرخ و عموما چرخ با سایز های بالای 10 اینچ هستند که در وسط قرار داشته همچنین پاهای راکب در طرفین (چپ وو راست) دستگاه اسکوتر قرار میگیرد. از ویژگی های مونو ویل ها قابلیت حرکت و رسیدن به سرعت های بالا تر از مدل های دو چرخ می باشد ولی در حالت سکون و ایست کامل نیاز به گزاشتن یک پا بر روی زمین وجود داشته از طرفی مانور و دور زدن در سرعت های پائین کمی دشوار تر است.

سرعت اسکوتر: کنترل و محدودیت سرعت توسط واحد “Speed Controller” کنترل سرعت انجام میشود که پیش تر از طرف تولید کننده محاسبه و بصورت برنامه بر روی برد الکترونیکی و قطعاتت مربوطه نصب گردیده است.

علت تفاوت در قیمت ها چیست؟  عامل اصلی تفاوت در قیمت های متنوع، علی رغم ظاهری شبیه به هم و بعضأ یکسان، تفاوت در کیفیت های متنوع است .

تعریف کیفیت در اسکوتر های هوشمند / قطعات و قسمت های هاور برد:

1- باتری/ باطری: جنس باتری اسکوتر یکی از چند مورد بسیار مهم و اساسی می باشد چراکه انرژی در این قطعه (واحد) ذخیره سازی شده است و باتری هایی با راندمان بالا ، مدت و مسافتت بیشری را در اختیار راکب این وسیله قرار می دهند و صدمات کمتری به سایر قطعات الکترونیکی دستگاه وارد می نمایند. باتری ها در کیفیت و قیمت های متفاوتی تولید و بر روی اسکوتر های هوشمند نصب می گردند.

مثال بارز تنوع و تفاوت قیمت باتری ها: باتری های سایز قلمی و نیم قلم (AA و AAA) معمول در بازار داخلی که دارای رنج قیمت چهار عدد 2 هزار تومان و برند های اصلی و با کیفیت که ارزش وو قیمت معادل  20 هزار تومان برای چهار عدد نیز وجود دارند .

نکته: در موارد نادر، باتری های بی کیفیت و غیر استاندار نصب شده بر روی اسکوتر های هوشمند در مقابل عدم استفاده صحیح و فشار بیش از حد به دستگاه همچنین عدم وجود واحد هوشمند شارژ (ریکتیفایر / بالانسر) بر روی پک باطری دچار آتش سوزی شده اند.

2- برد الکترونیکی اسکوتر برقی / اسکوتر های هوشمند:  بسیاری از خودران های مدرن شامل یک مین برد ( مادر برد / برد اصلی) و یک یا چند برد تعادل ( حسگر تعادل / ژیروسکوپ) می باشند که وظیفه این مجموعه الکترونیکی در کیفیت، دقت حرکت و عدم سانحه برای راکب و صاحب دستگاه بسیار حایز اهمیت می باشد که نمونه های بی کیفیت با حسگر های غیر حساس و غیر دقیق خاموشی پیاپی، خطا در حرکت و عدم واکنش به فرامین حرکتی از طرف راکب را بهمراه خواهند داشت و تاثیر لرزش، ضربه، خاک و رطوبت در صورت نفوذ به سطح برد الکترونیکی ان ها (پی سی بی و قطعات اس ام دی) بسیار مشهود تر و مخرب تر است.

3- شاسی اسکوتر: این بخش وظیفه تحمل وزن راکب و نصب کلیه قطعات (قطعاتی از جمله کاور، باتری، برد های الکترونیکی، چرخ وموتور) را روی خود بر عهده دارد، از جمله نکات مهم در موردد شاسی مقاومت در مقابل لرزش بخصوص در نمونه های فاقد چرخ های بادی می باشد.

مورد دیگر تحمل وزن های بالا (120 کیلوگرم واقعی) و مقاوت قفل گلوگاه که وظیفه جلو گیری از چرخش بیش از حد دو سطح و دو پدال را دارا می باشد که در صورت شکستگی و چرخش بیش از حد این قسمت سیم و کابل های الکترونیکی که از میانه و از طریق بوش توخالی وسط دستگاه دو سمت را به یکدیگر متصل کرده اند دچار صدمه جدی خواهند شد و در نتیجه دستگاه اسکوتر بصورت غیر فعال و غیر قابل استفاده در خواهد امد.

4-موتور اسکوتر هوشمند: پیشرانه در اسکوتر های برقی معمول و حال حاضر موجود در بازار اغلب در قسمت داخلی چرخ دستگاه قرار دارند به عبارت دیگر: چرخ اسکوتر ها موتور ان ها میی باشند، نکته و مورد مهم در رابطه با کیفیت این واحد الکترونیکی، دقت و ظرافت پیچش (سیم پیچ) همچنین ترتیب دقیق آن می باشد که تحت تاثیر این قسمت موتور و سیم پیچ به نهایت حوزه مغناطیس دست یابد، همچنین روکش سیم لاکی که وظیفه عایق نمودن سیم را بر عهده دارد از جمله محدود موارد تشکیل دهنده دستگاه های اسکوتر برقی می باشند  که بر اساس نحوه ساخت امکان غیر چینی بودن آن (کره ای، ژاپنی) در نمونه های با کیفیت وجود دارد چراکه روکش سیم لاکی دارای تکنولوژی شیمیای مهمی در برابر حفظ نمودن عایق سیم و تحمل حرارت دارا می باشد.

لازم به ذکر است بنا به اطلاعات ما اکثر غریب به اتفاق اسکوتر ها و خصوصا موتور های الکتریکی این وسایل ساخت کشور چین می باشد.( بویژه مواردی با ارزش و قیمت کمتر از 3 هزار دلار)

لازم به ذکر است: دارا بودن امکانات جانبی از جمله: بلوتوث و اسپیکر، ریموت کنترل، ال ای دی های اضافه ارتباطی به کیفیت و برند دستگاه ندارند چراکه دستگاه های اسکوتر در حالت ساده (بیس / بدون آپشن) باقیمتی حدود 1000 دلار و اسکوتر هایی مجهز به بلوتوث، ریموت کنترل، کیف اضافه،کلاه، دستکش و محافظ زانو و ارنج همچنین هدایای متنوع دارای قیمت و ارزشی کمتر از 100 دلار نیز تولید می شوند و این مطلب از طریق جستجو در وب سایت های مرجع و تولید کنندگان قابلیت پیگیری می باشد.

لذا: رنگ، جلا، زیبایی ظاهری، امکانات و تجهیزات جانبی از جمله کلاه، دستکش، کیف حمل و سایز دستگاه ارتباطی به کیفیت و ارزش آن ندارد همچنین دارا بودن گارانتیی ارتباط مستقیم به کیفیت کالا ندارد. ( این دست خدمات کاملا و بیشتر مربوط به فروشنده و  عرضه کننده کالا می باشد)

دو نکته :

1- یک گارانتی واقعی میبایست همراه با کارت گارانتی (ضمانت نامه) معتبر مهر دار و با هولوگرام عرضه کننده / فروشنده همراه باشد.

2-در ایران کارت گارانتی تولید کننده ( چینی ) فاقد هر گونه اعتبار میباشد.

(لطفا بی جهت گران نخرید!!)

محصولات (اسکوتر های هوشمند) آسیاوند دارای خدمات پس از فروش واقعی با نازل ترین قیمت می باشند!

نکته بسیار مهم: امکان مشاهد دو دستگاه اسکوتر / هاوربرد 100% یکسان حتی همراه با کاور، شارژر و جعبه کاملا مشابه ولی تفاوت قیمتی چند برابر وجود دارد!! چراکه کاور و بدنه این وسایل ازز نظر محل قرار گرفتن و نصب پیچ روی شاسی کاملا استاندارد و از پیش تعیین شده می باشد و امکان استفاده یک کاور برای دو برند و دو جنس متفاوت (اسکوتر با سایز یکسان)  کاملا میسر  است.

مشتری گرامی لطفا بدون کسب اطلاعات دقیق و تحقیق در مورد وسایلی از این دست (اسکوتر های هوشمند / برقی جدید) اقدام به خرید نفرمائید.

نوشته های مشابه