اسکوتر برقی هوشمند

چگونه بهترین اسکوتر برقی را تشخیص دهیم؟

شناخت بهترین اسکوتر برقی هوشمند

چگونه بهترین اسکوتر برقی را تشخیص دهیم؟ اسکوتر هوشمند ، خرید اسکوتر برقی ، بهترین اسکوتر برقی ، اسکوتر برقی ارزان ، اسکوتر برقی با کیفیت ، اسکوتر برقی

در ادامه با نحوه تشخیص یک اسکوتر برقی خوب و با کیفیت همچنین ساختار کلی آن آشنا خواهید شد.

 

اسکوتر برقی

نام های دیگر اسکوتر برقی 615x400 چگونه بهترین اسکوتر برقی را تشخیص دهیم؟

نام های دیگر اسکوتر برقی ، اسکوتر هوشمند

پیش از هر چیز یاد اور میشویم واژه های زیر تقریبا به یک معنا و معادل وسیله حمل و نقل هوشمند و خودرانی بنام “اسکوتر برقی” می باشند:

  • اسکوتر هوشمند
  • هاور برد
  • اسمارت برد
  • اسکیت برد
  • اسکیت برقی
  • اسکوتر اسمارت
  • سلف بالانس ویل
  • Hoverboard
  • Smart balance wheel

 

ارزش گذاری اسکوتر برقی ها

در بازار اسکوتر برقی ها بر اساس  ظاهر خرید و فروش می شوند و نهایتا بر اساس تعداد اپشن ها و امکانات جانبی همچون قابلیت اتصال به تلفن همراه و یا پخش موسیقی که متاسفانه ملاکی اشتباه برای ارزش گذاری این کالا می باشد.

 

بهترین اسکوتر برقی را نمی توان بر اساس رنگ و جلا و یا صرفا نام برند تولید کننده انتخاب کرد چرا که به علت عدم حضور و پخش محصولات بصورت مستقیم توسط نمایندگی های معتبر و تولید کنندگان اسکوتر هوشمند  بسیاری از فروشندگان بر قابلیت های جانبی دستگاه خودران و نه کیفیت اجزا تشکیل دهنده ان جهت فروش مانور می دهند و تبلیغات گسترده ای منتشر می  نمایند.

 

ماهیت اصلی خودران های الکتریکی فعلی جابجایی می باشد که می توان به منظور تفریح و یا کار در نظر گرفت. لذا کیفیت و مداموت حرکت در کنار ایمنی راکب اصلی ترین نکته در زمان انتخاب یک اسکوتر هوشمند می باشد.

 

در صورتی که کالا از تولیدات اوریجینال و اصلی یک برند مطرح باشد به استناد توضیحات فنی مندرج در دفترچه کالا و یا جعبه تا حدودی کارایی و قابلیت های اسکوتر در دسترس خریدار قرار خواهد گرفت.

 

ایمنی راکب اسکوتر

ایمنی پیش از سایر موارد تبلیغاتی و آپشن های دستگاه خودران در خور توجه است. یک اسکوتر با کیفیت باید از دقت بالای بخش الکترونیک که شامل هماهنگی سخت افزار و نرم افزار می باشد بهره گیرد و بتواند در شرایط پر فشار، مثلا: شیب تند و راکب سنگین وزن. کارایی خود را حفظ نماید و دچار اختلال در تداوم کارکرد خود نگردد. در موارد بی کیفیت که متاسفانه از قیمت بسیار ارزانی برخوردار است و دارای طرفداران زیادی می باشد خطای دستگاه اسکوتر مکررا وجود دارد و باعث سوانح بسیاری بر اثر خاموشی پی در پی و یا عدم ایمنی سیستم تعادل همچنین احتراق / انفجار باتری اسکوتر می گردد.

 

پیمایش

پیمایش اسکوتر برقی باید دارای حداقل استاندارد های تعریف شده باشد که برای مثال می توان به میانگین حرکت مداوم یک اسکوتر برقی 6 اینچ مجهز به باتری 36 ولت 4400 میلی امپر و دو عدد موتور 350 وات با راکب حدود 70-80 کیلوگرمی در شیب زمین صفر با شارژ کامل باتری اشاره نمود که حدود 10 الی 15 کیلومتر واقعی و زمانی حدود 45 الی 60 دقیقه حرکت مداوم اشاره نمود (و یا بیش از 3 ساعت در حالت ایستاده بر روی دستگاه بدون حرکت زیاد) که البته بر اساس شرایط و متغییر ها متفاوت است ولی حدود فوق یک میانگین ایده آل برای یک هاور برد معمولی می باشد.  حال آنکه بسیاری از عرضه کنندگان و فروشندگان ادعایی بسیار فراتر برای یک اسکوتر  مشابه و ساده دارند که احتمالا فقط جهت فروش کالا می باشد.

*با توجه به نیاز بازار و کاربران تخصصی اسکوتر هایی با قابلیت پیمودن مسافتی بیش از 30 – 40 کیلومتر (واقعی) نیز تولید و در بازار وجود دارند.

 

باتری اسکوتر برقی

باتری به عنوان منبع انرژی قابل شارژ در اسکوتر های بسیار مهم است و یکی از بخش های قابل توجه در زمان انتخاب کالا می باشد. تولید کنندگان اسکوتر برقی اغلب باتری را به سایر تولید کنندگان تخصصی باتری سفارش میدهند و بر اساس نیاز و ساختار دستگاه اسکوتر هوشمند باتری مناسب طراحی و تولید می شود.

یکی از مشکلات مهم در رابطه با باتری اسکوتر برقی خطر انفجار این بخش می باشد که با قدری جستجو در وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو موارد زیادی از انفجار و اشتعال های خود بخودی قابل روئیت است که در نتیجه قرار دادن یک باتری بی کیفیت با ضریب ایمنی پایین و بخش قطع کن جریان برق می باشد.

به همین خاطر در زمان انتخاب هاور برد تا جای ممکن از برند هایی با باتری ایمن و استاندارد کالا را تهیه نمایید.

بسیاری از اسکوتر های ارزان قیمت دارای تبلیغاتی از جمله باتری سامسونگ / الی جی می باشند که در بسیاری موارد  با توجه نسبت به قیمت نازل و یا برند کالا دور از منطق می باشد.

 

سرعت اسکوتر برقی

سرعت اسکوتر های برقی هوشمند و مدل های معمول بصورت میانگین حدود 12 الی 20 کیلومتر بر ساعت است که در نمونه های تک چرخ (مونوویل) قدری بیشتر می باشد و به حدود 25 الی 30 کیلومتر بر ساعت و یا فراتر نیز می رسد.

 

آپشن های اسکوتر برقی

آپشن و امکانات جانبی اسکوتر برقی در مرحله اخر قابل توجه است و شامل موارد زیر می باشد:

  • چراغ های ال ای دی اضافه (برای مثال: چراغ های ال ای دی روی سطح گلگیر)
  • دارا بودن بلوتوث و اسپیکر (بلندگو) جهت پخش موزیک از طریق تلفن همراه
  • قابلیت خود تعادل (زمان روشن نمودن اسکوتر به حالت اماده حرکت و در صاف قرار می گیرد)
  • اپلیکیشن : قابلیت اتصال به تلفن همراه و مشاهده برخی اطلاعات اسکوتر از جمله سرعت و میزان دقیق شارژ.

لازم به ذکر است در هر دوره و تولید از سری جدید اسکوتر هوشمند یک آپشن به مجموعه امکانات جانبی اسکوتر افزوده می شود که ارتباط دقیق و مستقیمی با کیفیت ساخت نداشته و صرفا جهت فروش بیشتر کالا می باشد.

برای مثال علی رقم تبلیغات گسترده سیستم خود تعادل که  برای یادگیری سریع تر استفاده از اسکوتر بیان می شود باید به مشکلات این سیستم نیز اشاره نمود که شامل عدم توقف دستگاه اسکوتر در صورت روشن نمودن در شیب اشاره نمود و یا پیچیدگی بیشتر بخش الکترونیکی و افزایش هزینه جهت تعمیر.

دارا بودن اشانتیون (هدیه / Gift )  همچون  کیف حمل ،  کاور اضافه ، یک اسباب بازی و غیره… نیز هیچ گونه ارتباطی با کیفیت کالا ندارد.

 

جمع بندی (نحوه انتخاب اسکوتر برقی):

رنگ ، جلا و ظاهر اسکوتر هوشمند همچنین وجود آپشن های متنوع و بسته بندی زیبا و یا حتی قیمت بسیار بالا اجبارا ارتباطی به کیفیت کالا ندارد. بنابراین با تحقیق کامل و مقایسه اسکوتر مورد نظر با سایر موارد و سایر فروشندگان همچنین در نظر گرفتن اعتبار و سابقه عرضه کننده کالا اقدام به خرید فرمایید.

خط ویژه پیامک / پیامرسان واتس اپ: 09367059584

 

 از پیج اینستاگرام آسیاوند دیدن نمائید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید