دسته‌بندی نشده

پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک

پاور بانک ، پاور بانک چیست؟ ، قیمت های پاور بانک ، خرید پاور بانک ، شارژر سیار موبایل ، فروش بهترین پاور بانک و باتری / شارژر های همراه ویژه انواع موبایل در فروشگاه آسیاوند.

شارژر سیار موبایل یکی از معادل های رایج و مناسب برای “Power Bank” می باشد.

با توجه به  استفاده بیشتر استفاده کنندگان از تلفن همراه و روشن بودن صفحه گوشی موبایل و قسمت های سخت افزاری / نرم افزاری از جمله مدار های الکترونیکی مربوط به بلوتوث و یا اتصال اینترنت مصرف الکتریسیته گوشی های موبایل (تلفن های همراه) بیشتر از پیش است تا جایی که تکنولوژی های جدید (از جمله صفحه نمایشگر با مصرف پایین) برای کاهش مصرف جریان الکتریسیته و افزایش مدت کارکرد باتری با هر شارژ نیز در بسیاری موارد جواب گوی کاربران پر مصرف نمی باشد. به همین جهت باتری های همراه /  شارژر های سیار و یا اصطلاحا پاور بانک یکی از کارامد ترین وسایل مکمل تلفن همراه برای کاربرانی است که روزانه مدت زمان طولانی از گوشی موبایل / تلفن همراه استفاده می نمایند.

جهت آشنایی بیشتر با ظاهر و مشخصات کلی این باتری های سیار، نظر شما را به چند مورد جلب می نماییم:


بهترین پاور بانک پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک / شارژر سیار موبایل


بهترین مارک پاور بانک پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک / شارژر سیار موبایل

پاور بانک ارزان پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک / شارژر سیار موبایل

پاور بانک باطری همراه موبایل فروش پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک

پاور بانک جدید پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک

 

شارژر همراه پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک ، Power Bank


فروشگاه پاور بانک پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک ، Power Bank


قیمت Power Bank پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک ، Power Bank


نمایندگی پاور بانک موبایل پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک ، Power Bank


 پاور بانک 

ساختار و  اجزا پاور بانک/  شارژر / باتری همراه / Power Bank

  •  باتری

بسته به کیفیت و ظرفیت و همچنین نوع آن ها دارای ابعاد و اندازه های گوناگونی می باشد، دارای یک سل اصطلاحا سلول با اختلاف پتانسیل 3.7 ولت و شدت جریان شدت جریان های متفاوتی هستند.

موارد جدید تر با قابلیت شارژ سریع نیازمند قدرت و توان تخلیه بالا تر می باشند که اصطلاحا دشارژر بالا نامیده می شود، به این معنا که پاور بانک میتواند در صورت هماهنگی با تلفن همراه و قابلیت موبایل جهت دریافت جریان بیشتر از طرف شارژر همراه (پاور بانک) و وجود تکنولوژی “Quick Charge” در تلفن همراه با شدت جریان بیشتری انجام می پذیرد که این امر کنترل شده و متغیر است به این معنا که با توجه به مشخصات و شرایط باتری در میزان خاصی از شارژ و اختلاف پتانسیل بوجود آمده شارژر اجازه عبور آمپر (شدت جریان بیشتری) به سمت گوشی موبایل ( تلفن همراه ) میدهد و البته واحد شارژ و در راس آن ایسی شارژ (چیپ ست) نیز پیشتر جهت شارژر سریع برنامه ریزی شده و با شارژر مربوطه هماهنگ می باشد که البته بیشتر شارژر های سریع (فست شارژر های واقعی) موارد پیشنهادی و یا تولید شده از طرف سازندگان گوشی های همراه با قابلیت فوق (نمونه سیمی) در جعبه تلفن همراه موجود می باشند (البته در صورت دارا بودن فن آوری قابلیت شارژ سریع)  و با توجه به فن آوری های حال حاضر پاور بانک هایی با قابلیت شارژ سریع در نمونه های ارزان قیمت کمتر قابلیت شارژ سریع و هماهنگی با گوشی های موبایل را دارا می باشند ولی بسیاری از تولید کنندگان پاور بانک دارای چند درگاه خروجی جهت اتصال و شارژ به دو یا چند دستگاه هستند  که در برخی موارد آمپر (شدت جریان) هر درگاه متفاوت بوده و کاربر میتواند بر اساس نیاز سرعت شارژ گوشی را با انتخاب درگاه مناسب انتخاب نماید. برای مثال: 1آمپر، 2آمپر ویا 2/5آمپر که البته ولتاژ (اختلاف پتانسیل) ثابت – 5ولت می باشد، باتری های مربوط به پاور بانک عموما از نوع لیتیوم هستند.

لازم به ذکر است درگاه شارژ با آمپر بالا تر مقوله ای جدا از شارژر هوشمند و سریع می باشد و کنترل شده نیست لذا در صورت عدم نیاز به شارژ سریع در شارژر های معمولی بهتر آن است که از شارژر و یا پورت (درگاه) با شدت جریان (آمپر) متوسط و یا پایین استفاده نمایید چراکه احتمال تولید حرارت و عدم کشش قطعات الکترونیکی همچنین مقاومت های NTC  و آیسی شارژ ( چیپست مربوطه ) داخلی گوشی همراه (مربوط به واحد شارژ / ریکتی فایر ) صدمات جدی وارد شود.

بصورت پیش فرض اغلب گوشی های موبایل / تلفن های همراه معمولی با شارژر 5 ولت و 1 آمپر ساعت سازگاری دارند، لذا در صورت عدم اطمینان زمان انتخاب شارژر  و نبود منبعی جهت کسب اطلاع همچنین مشاوره خرید و یا پیش از استفاده و اتصال گزینه 5V – 1mAh جزوع موارد با امنیت بیشتر استفاده می باشد.

  •  برد الکترونیکی / واحد پردازش اطلاعات شارژ 

چه در شارژر های سیمی و چه باتری های همراه و سیار پس از باتری و قبل از ورود جریان الکتریسیته به تلفن همراه بخشی الکترونیکی با شرح وظایف و دستورالعمل از پیش برنامه ریزی شده در باتری همراه و یا شارژر سیمی وجود دارد.

وظیفه این بخش پردازش اطلاعات مربوط به میزان ولتاژ و آمپر (شدت جریان) عبوری از شارژر به باتری تلفن همراه می باشد که در موارد فست شارژ (شارژ سریع) این امر پیچیده تر می باشد، برای مثال: در نمونه های جدید “QUICK CHARGE 3.0” نسخه سوم از شرکت پیشگام در صنایع الکترونیک کوالکام (www.qualcomm.com) نه تنها آمپر بلکه ولتاژ نیز متغییر بوده و بعضا تا 12 ولت افزایش می یابد!!، البته در مدت زمان محدود و درصد خاصی از شارژ که با محاصبات دقیق واحد پردازش اطلاعات درون شارژر و تلفن همراه انجام می پذیرد.

نکته مهم: در حالت عادی و فاقد سیستم هوشمند شارژ سریع در تلفن همراه و شارژر، این حجم از اختلاف پتانسیل و شدت جریان ظرف مدت چند دقیقه منجر به انفجار باتری تلفن همراه خواهد شد. (باتری تلفن های همراه معمولا یک سل – 3.7 ولت و با آمپر ساعت های متفاوت عرضه می گردد.  برای مثال: 3.7 ولت  و 1000 میلی آمپر که در صورت استفاده از شارژر استاندارد 5 ولت، 1آمپر پس از یک ساعت اتصال و شارژ، ذخیره الکتریسیته باتری به حالت کامل در می آید و اصطلاحا فول شارژ می گردد.)

  • پوسته شارژر همراه / کاور پاور بانک

اجزا داخلی در محفظه و کاوری قرار میگیرند که بسته به شرایط ساخت و نوع پاور بانک امکان فلزی و یا پلاستیکی بودن آن وجود دارد. نظر به تولید حرارت در زمان شارژ و دشارژ (تخلیه) تبادل دما و انتقال حرارت نکته بسیار مهمی در ساخت باتری های همراه می باشد، به همین جهت برخی تولید کنندگان پیشرو و با کیفیت از پوسته /  کاور فلزی و بیشتر آلومینوم و برخی دیگر پلاستیکی با فن آوری هایی در جهت تسریع تبادل دما استفاده می نمایند.

لازم به ذکر است رفته رفته استفاده از سطح خارجی کاور برای نصب پنل های خورشیدی و شارژر مجدد باتری داخلی پاور بانک از طریق نور افزایش یافته و ایده بسیار کار آمدی می باشد که مورد استقبال فراوان کاربرانی که برای مدت های طولانی به دور از محیط های شهری هستند قرار گرفته است. مثال: کوهنوردان و طبیعت گردان چراکه نسبت به شارژر مجدد از طریق برق شهری AC  بی نیاز می گردند.

 

  •  پورت های خروجی / درگاه

شارژر های همراه اغلب از طریق سیم جریان الکتریسیته را جهت شارژ و درگاه USB به تلفن همراه منتقل می نمایند که در برخی موارد سیم شارژ از طرف تولید کننده به همراه پاور بانک عرضه میگردد.

همان گونه که پیشتر توضیح داده شد پرت ها / درگاه ممکن است دارای تعداد و شدت جریان های متفاوتی جهت استفاده همزمان چند دستگاه و یا انتخاب شدت جریان متفاوتی باشند.

 

 امکانات جانبی پاور بانک

برخی پاور بانک ها دارای امکانات جانبی نیز می باشند از جمله: نمایشگر اطلاعات باتری داخلی پاور بانک و میزان ظرفیت داخلی، چراغ جهت روشنایی، قابلیت پخش موزیک از طریق حافظه داخلی و یا خارجی و موارد دیگر…


نکته: پاور بانک ها از نظر حجم داخلی (شدت جریان) از حدود تقریبی 1000 میلی آمپر ساعت یعنی یک آمپر شروع و تا موارد بسیار پر ظرفیت و بالای 10.000 میلی آمپر (10آمپر) افزایش می یابند.

یک پاور بانک 10.000 میلی آمپری میبایست قادر به شارژ 5 تلفن همراه دارای باتری 2000 میلی آمپری  ظرفیت داخلی و یا یک تلفن با مشخصات فوق به تعداد پنج مرتبه باشد (شارژ کامل و تخلیه) که متاسفانه در عمل چنین قابلیتی در اکثر موارد با مشخصات مندرج بر روی شارژر همراه (پاور بانک) و باتری تلفن همراه محقق نمی گردد که نشان از عدم واقعی بودن مشخصات پاور بانک ها از سوی تولید کنندگان می باشد. بنا بر این در صورت نیاز به پاور بانکی برای چند مرتبه شارژ یک یا چند گوشی احتیاج  به استفاده از اطلاعات عملی و تجربه کاربر دیگری در باره پاور بانک مورد نظر می باشد و یا خرید موارد با قابلیت بیش از اعداد تبلیغاتی برای رسیدن به قابلیت و راندمان مورد نیاز کاربر.


در ادامه، سایر تصاویر مربوط به پاور بانک / شارژر سیار موبایل را ملاحظه خواهید نمود:

باتری سیار آسیاوند پاور بانک پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک ، Power Bank


باتری سیار شارژر موبایل پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک تلفن همراه


باتری همراه ارزان پاور بانک / شارژر سیار موبایل / Power Bank / پاور بانک چیست؟

پاور بانک تلفن همراه


اطلاع از اخرین محصولات ، قیمت ها و هدایا با عضویت در کانال تلگرام ما به آدرس:

Telegram.me/AsiaVend


ارتباط از طریق پیامک و یا تلگرام:  09367059584 – 09369705003


What is a Power Bank and what can they charge?

Portable Power Banks are comprised of a special battery in a special case with a special circuit to control power flow. They allow you to store electrical energy (deposit it in the bank) and then later use it to charge up a mobile device (withdraw it from the bank). Power Banks have become increasingly popular as the battery life of our beloved phones, tablets and portable media players is outstripped by the amount of time we spend using them each day. By keeping a battery backup close by, you can top-up your device(s) while far from a wall outlet.

Source: www.cablechick.com.au